جريدة عالم السياحة والاقتصاد، تهتم بصناعة السياحة باطيافها ، الشؤون الاقتصادية والبيئة والسياحة الدينية والمغامرة والسفر والطيران والضيافة

شركة هوندا موتور (الشرق الأوسط وأفريقيا) تعلن عن إطلاق سيارة هوندا CR-V هايبرد الجديدة كُليًّا للأردن

107 645

عالم السياحة والاقتصاد:خاص

أطلقت شركة هوندا موتور (مكتب أفريقيا والشرق الأوسط) سيارة CR-V هايبرد الجديدة كُليًا في سوق الأردن اليوم. ولأول مرة بالنسبة لهوندا في المنطقة، ستتوافر سيارة هوندا CR-V هايبرد الجديدة كُليًا مزودة بتقنية ناقل الحركة الهجين المتقدم. ويستخدم النظام الهجين تقنية المحرك متعدد الأوضاع الذكي (i-MMD) التي تجمع بين محركين كهربائيين ومحرك بنزين بدورة احتراق أتكنسون (Atkinson cycle) وبطارية ليثيوم أيون وناقل حركة ثابت التروس لتوفير مستويات عالية من الدقة والاستجابة والكفاءة. وتتوافر فئتان من السيارة بالنسبة لسوق للأردن، هما الفئة المتوسطة والعليا وتعمل كلتا الفئتين بنظام الدفع الثنائي. ستتوافر سيارة CR-V هايبرد لدى طهبوب للسيارات وكلاء هوندا – شارع مكة.

معلومات :

  • فئتان للسوق الأردني

  • المرة الأولى التي تتوافر فيها سيارات هوندا الرياضية متعددة الأغراض في الأردن

  • يتوافر نظام الاستشعار من هوندا “Honda Sensing” كنظام أساسي في كلتا الفئتين

  • عجلات من الألومنيوم مقاس 18 بوصة في كلتا الفئتين

  • أضواء LED نهارية و أضواء LED أمامية في كلتا الفئتين

  • جلد داخلي وفتحة سقف بانورامية في الفئة العليا

  • مقاعد قابلة للطي بنسبة 60:40 في جميع الفئات

  • محرك HEV سعة 2.0 لتر مع بطارية ليثيوم أيون ومحرك كهربائي

  • ناقل حركة I-MMD متغير إلكترونيًا باستمرار

التصميم الخارجي:

تحتفظ سيارة هوندا CR-V الهايبرد الجديدة بخطوطها الخارجية المعتادة، مع التمتع بتصميم متجدد متطور ورياضي. وتتميز سيارة CR-V بتصميم خارجي فريد، مع أقواس عجلات أوسع ومعالم وملامح أكثر وضوحًا على الغطاء المحرك وكذلك التصميم الخلفي ، بالإضافة إلى أحدث تصميم للكشافات الأمامية من هوندا. ويتمثل مفهوم التصميم الأساسي لسيارة CR-V الجديدة في توفير سيارات رياضية متعددة الأغراض حديثة وديناميكية تعمل بكفاءة عالية. وتهدف هوندا إلى تقديم سيارة راقية، بتصميم أنيق وعصري.

في الجزء الأمامي من السيارة، يعمل تصميمها الجريء على نفس نمط أحدث فئات سيارات “هوندا”، بما في ذلك تصميم الجناح الصلب والشكل الحديث للمصابيح الأمامية، مع أضواء تعمل خلال النهار LED والمصابيح الأمامية كجزء أساسي منها. أما في الجزء الخلفي، فتتميز سيارة CR-V هايبرد أيضًا بمصابيح خلفية LED مميزة وتصميم عجلات مثير من الألومنيوم مقاس 18 بوصة وذلك في كلتا الفئتين. وتتميز الفئة العليا أيضًا بفتحة سقف بانورامية.

 وتشمل ميزاتها القياسية الأخرى البارزة مصابيح الضباب الأمامية والخلفية وأجهزة استشعار الركن الأمامية والخلفية والمرايا الجانبية الكهربية المزودة بمؤشرات للانعطاف والإمالة لأسفل عند الرجوع للخلف وهوائي مثبت بالسقف من نوع زعنفة القرش وزخارف ممميزة من الكروم وماسحات استشعار المطر تعمل بشكل تلقائيً.

 التصميم الداخلي:

إن سيارة CR-V هايبرد تُزيد من مستوى الأناقة والرفاهية الداخلية وذلك من خلال مقصورة القيادة التي تم إعادة تصميمها بالكامل والميزات الاستثنائية المبتكرة المتوافرة بها. وتتميز مقصورتها الأكثر اتساعًا، المتوافر بها مساحة داخلية الأعلى في فئتها وكذلك أفضل مساحة للقدمين في المقعد الخلفي في فئتها، بمواد مطورة بالكامل، بما في ذلك لوحة عدادات جديدة تعمل باللمس ومقاعد مخيّطة بصورة لا مثيل لها. وتوفر الزخارف الأنيقة والمتطورة ذات التأثير الخشبي المستخدمة في بطاقات الأبواب والجزء السفلي من لوحة أجهزة القياس لوحة رائعة من الألوان الطبيعية في مقصورة سيارة CR-V الهايبرد.

 تتميز سيارة هوندا CR-V هايبرد الآن بشاشة لمس مركزية واحدة بالإضافة إلى واجهة معلومات السائق (DII) مقاس 7 بوصات المرئية من خلال عجلة القيادة. وتتضمن واجهة معلومات السائق عداد سرعة رقمي كبير ومقياس طاقة خطي مع مؤشر لحالة الشحن. وتم دمج “منطقة محتويات” في النصف السفلي من واجهة معلومات السائق، يمكن للسائق التمرير عبرها للاختيار من بين مجموعة متنوعة من المعلومات، بما في ذلك معلومات المسار الصوتي وجهات الاتصال للهاتف الذكي وكذلك معلومات الصيانة للمركبات الذكية. كما تتميز أيضًا برسم توضيحي للتدفق الحالي للطاقة، يُشير إلى مصدر طاقة المركبة وما إذا كانت البطارية مشحونة أم لا، و”دليل ECO” لاقتراح أساليب قيادة أكثر كفاءة. ويمكن للسائقين التحكم في كفاءة القيادة على مدار الرحلة وذلك عن طريق نتيجة دورة القيادة ويمكن الوصول لأكثر كفاءة في إستهلاك الوقود عن طريق كبس زر ECON . وتتميز السيارة أيضًا بنظام مراقبة انتباه السائق، المُصمم خصيصًا لاكتشاف تعب السائق وتنبيهه في حالة شروده على الطريق وذلك من خلال سلسلة من التنبيهات المرئية والصوتية.

 الجديد بالنسبة لسيارة CR-V هو استبدال ذراع ناقل الحركة التقليدي بأزرار بالضغط لإختيار السرعات بصفة إلكترونية ويمكنك تحديد وضع الوقوف (Park) والمحايد (Neutral) والقيادة (Drive) بضغطة زر. بينما يمكنك تحديد وضع القيادة للخلف بسحب الزر المخصص لذلك للخلف. وتشير مصابيح المؤشر الموجودة على الأزرار أو بجانبها إلى الوضع المحدد. وكميزة أمان إضافية، في حالة إيقاف السيارة وذراع ناقل الحركة على الوضع “القيادة” أو “الرجوع للخلف”، فسيحدد النظام تلقائيًا الوضع “ركن” إذا كان حزام أمان السائق مفكوك وباب السائق مفتوح. ويتيح نظام أذرع التبديل المثبتة على عجلة القيادة للسائق إمكانية التحكم اليدوي في اختيار ترس ناقل الحركة.

تتضمن بعض ميزات الراحة والرفاهية الرئيسية المتوفرة في سيارة CR-V هايبرد الجديدة ميزة الدخول الذكي وتشغيل المحرك عن بُعد وبدء التحكم في المناخ من خلال تعديل درجة حرارة في منطقتين داخل المقصورة وذلك في كلتا الفئتين وقنوات تكييف الهواء الخلفية ومرآة الرؤية الخلفية تلقائية التعتيم وفرامل الركن الإلكترونية ( EPB) المزودة بوظيفة التوقف المؤقت التلقائي وكاميرا الرؤية العريضة الخلفية مع الإرشادات ومنافذ USB أمامية ومنافذ شحن USB خلفية بقدرة 2.5 أمبير والضبط اليدوي لارتفاع مقعد السائق ومقاعد الركاب بدعم كهربائي أسفل الظهر وذلك في الفئة العليا فقط.

 التكنولوجيا الهجينة الجديدة:

تُعد شركة هوندا للسيارات أولى الشركات المُصنعة التي تطرح سيارات مزودة بنواقل حركة هجينة في أوروبا منذ عام 1999. ومنذ ذلك الحين، ونحن نوفر نواقل حركة هجينة لجميع السيارات، حتى أننا دمجنا أحد هذه النواقل في واحدة من أفضل سياراتنا على الإطلاق سيارة (NSX supercar). وتصدرت شركة هوندا ولا تزال في طليعة الثورة الهجينة طوال عشرين عامًا حيث جرى استخدامها في ملايين المركبات التي لا تزال تعمل حتى الآن ، فإن هوندا تمنح سيارة CR-V هايبرد ضمانًا قياسيًا لمجموعة ناقل الحركة من هوندا.*

ولأول مرة بالنسبة للسيارات الرياضية متعددة الأغراض من هوندا في المنطقة، تتوافر سيارة هوندا CR-V الجديدة كُليًا مزودة بتقنية ناقل الحركة الهجين المتقدم. ويتم تمكين نظام الأداء الهجين من هوندا من خلال تقنية المحرك متعدد الأوضاع الذكي (i-MMD)، والتي تضم محركين كهربائيين ووحدة تحكم في الطاقة ومحرك بنزين بدورة احتراق أتكنسون وبطارية ليثيوم أيون وناقل حركة مبتكر ثابت يوفر مستويات عالية من الدقة والاستجابة والكفاءة. 

جُهزت السيارة CR-V هايبرد محرك بنزين بدورة احتراق أتكنسون i-VTEC سعة 2.0 لتر، بقدرة قصوى تبلغ 143 حصانًا عند سرعة 6200 دورة في الدقيقة مع عزم دوران يبلغ 175 نيوتن متر عند سرعة 4000 دورة في الدقيقة ومحرك كهربائي قوي بقدرة 135 كيلو وات بعزم دوران يصل إلى 315 نيوتن متر.

محرك وشاسيه السيارة CR-V الهايبرد

لقد جرى تطوير الهيكل الجديد لسيارة CR-V هايبرد الجديدة لتوفير تحكم أكثر مرونة وثقة، ورفاهية أعلى، وتعدد استخدامات شامل أكثر تفوقًا. إن زيادة عرض المسافة بين العجلات في الأمام وفي الخلف بالتوافق مع نظام تعليق بدعامة ماكفيرسون في الأمام والوصلات المتعددة المستقلة في الخلف مع مخمدات للاحتكاك المنخفض تم ضبطها خصيصاً فضلاً عن المقدمة الإنسيابية الشكل وقضبان التثبيت الخلفية الصلبة كل ذلك يعمل على تعزيز التحكم والاستجابة أثناء الدوران والثبات في المنعطفات.

كما تتميز سيارة CR-V هايبرد الجديدة بأنها مزودة بنظام تعزيز كبح إلكتروني. يضاعف هذا النظام من كفاءة المكابح كما أنه قادر على استعادة المزيد من طاقة الكبح. يحدث التجديد في أي وقت يجري فيه إطلاق دواسة الوقود أو الضغط على دواسة المكابح، مما يضمن بقاء بطارية الليثيوم أيون مشحونة بالكامل.

تستخدم سيارة CR-V هايبرد محرك بنزين سعة 2.0 لتر بدورة احتراق أتكنسون (Atkinson cycle). يمكن لهذا النوع من المحركات أن يُغيّر من معدل الانضغاط وهو مُصمم خصيصًا ليناسب السيارات الهجينة. فأثناء النمط الهجين (Hybrid mode) أو التجديد، لا يحتاج المحرك إلى خفض الطاقة من أجل دفع سيارة CR-V، فعن طريق خفض معدل الانضغاط، تنخفض مقاومة المُحرك، ويمكن استعادة/إنتاج المزيدٍ من الطاقة للبطارية والمُوَلِّد، وتمديد نمط القيادة الكهربائية (EV).

نظام السلامة والاستشعار المتقدم من هوندا Honda SensingTM))

صُممت السيارة CR-V هايبرد الجديدة كُليًا لتحقيق أداءً رائدًا في مجال السلامة. وفقًا لفلسفة هوندا “السلامة للجميع”، تم توفيرنفس أنظمة السلامة الظاهرة وغير الظاهرة في جميع فئات سيارات CR-V هايبرد الجديدة.

وكجزء لا يتجزأ وأساسي من تصميم سيارة CR-V هايبرد، تعمل بنية الهيكل بتقنية الهندسة المتوافقة (ACE™) المتطوّرة على توفير الحماية للركّاب والتوافق مع حوادث السير عند وقوع اصطدام أمامي من خلال توزيع قوّة الصدمة بشكل متساوٍ أكثر عبر مقدِّمة السيارة.

تشمل ميزات السلامة غير الظاهرة الأخرى نظام مساعدة ثبات السيارة (VSA) مع أنظمة التحكم في الجر (TCS) وأنظمة الفرامل المانعة للانغلاق (ABS) وموزع الفرامل الإلكتروني (EBD) ومساعد التحكم السريع ونظام مراقبة ضغط الإطارات (TPMS) ونظام المساعدة على المرتفعات (HSA).

نظام الاستشعار من هوندا Honda SensingTM))

يُعد نظام الاستشعار من هوندا (Honda SENSINGTM) أحد تقنيات السلامة الأكثر تقدمًا المتوفرة وهو من المواصفات القياسية في جميع الأنواع.

 نظام الكبح للتخفيف من شدة الاصطدام

في حال وجود أي احتمالية لتعرض المركبة للاصطدام بمركبة أخرى أو للإصطدام بأحد المشاة، يعمل هذا النظام على تحذيرك من خطر الاصطدام كما أنه يخفض من سرعة السيارة مما يساعدك في تقليل حدة التأثير.

نظام التحذير من الاصطدامات الأمامية

في حالة تشتت انتباه السائق للحظة، فإن نظام التحذير الحديث يمكنه أن ينبه السائق للخطر المُحتمل أمامه. يعمل نظام التحذير من الاصطدامات الأمامية (FCW) باستخدام كلٍّ من التنبيهات البصرية والسمعية على تحذير السائق من خطر الاصطدام المحتمل مع المركبة التي تم اكتشافها أمام السائق.

التحذير في حالة الخروج عن المسار

إذا ما خرجت السيارة عن مسارها دون تفعيل السائق للمؤشر، فمن ثم يقوم النظام بإطلاق تحذيرات في صورة ومضات ضوئية وأصوات لجذب انتباه السائق من أجل تصحيح مسار السيارة.

 نظام الحد من مغادرة الطريق

تعمل الكاميرا المُثبتة على الزجاج الأمامي على اكتشاف خروج السيارة عن الطريق، ويعمل النظام الإلكتروني لتوجيه القيادة على التصحيح الدقيق للحفاظ على بقاء السيارة في مسارها الصحيح. وفي بعض الأحيان، يقوم النظام بتعشيق المكابح.

نظام المساعدة للسير في نفس المسار

يساعدك في البقاء في منتصف الحارة التي تقود السيارة بها، حيث يقلل الضغط الذي قد تشعر به أثناء القيادة وذلك عن طريق تقليل الحاجة إلى حركة تصحيح التوجيه والقيادة المُجهدة على الطرق السريعة.

نظام تثبيت السرعة المتكيف الذكي (ACC)

يساعدك هذا النظام في اكتشاف ما إذا كانت المركبة الموجودة في الحارة المرورية المجاورة تنوي قطع الطريق أمامك، ومن ثم يعمل على تعديل سرعة سيارة CR-V على نحو استباقي. كما أنه يساعدك في الحفاظ على طول المسافة بينك وبين السيارة التي أمامك، بحيث لا تحتاج إلى تغيير سرعتك.

نظام تثبيت السرعة المتكيف مع نظام التتابع على السرعات المنخفضة

تحافظ هذه الوظيفة على سرعة السيارة المحددة والمسافة بينك و بين المركبة التي أمامك. إذا كانت المركبة المرصودة بصدد التوقف، تعمل هذه الخاصية على خفض التسارع وإيقاف مركبتك دون الحاجة إلى الضغط على المكابح. وبمجرد أن تبدأ السيارة التي أمامك في السير مجددًا، ليس عليك سوء الضغط على الدواسة لمتابعة التشغيل مرة أخرى.

نظام التعرف على اللوحات المرورية

يعمل نظام التعرف على اللوحات المرورية على تحديد علامات المرور وينقل هذه المعلومات إليك عبر شاشة عرض مرئية. كما يمكن للنظام أن يعرض لوحتين في الوقت ذاته.

مساعد السرعة الذكي

يعمل هذا النظام على الجمع على نحو ذكي بين خاصية محدد السرعة القابلة للتعديل وبين نظام التعرف على اللوحات المرورية وذلك لضبط مستوى السرعة على نحو تلقائي بما يتوافق مع اللوحات المرورية التي يرصدها نظام التعرف على اللوحات المرورية.

الكاميرا الخلفية لمراقبة الطريق (الفئة العليا فقط)

عند الرجوع إلى الخلف، يمكن للكاميرا الخلفية مراقبة الطريق ورصد المركبات التي بصدد الاقتراب من إحدى الجهتين، وتحذرك من أي خطر وشيك.

نظام معلومات النقطة العمياء (الفئة العليا فقط)

 يستخدم نظام معلومات النقطة العمياء مستشعرات رادار حتى تلتقط أوتوماتيكيًا السيارات الموجودة في المنطقة العمياء بالنسبة للسائق وتنبّهه من خلال علامات تحذيرية داخل السيارة.

دعم الضوء العالي للأضواء الأمامية

 باستخدام كاميرا أحادية من نظام الاستشعار من هوندا (Honda SensingTM)، ينتقل النظام تلقائياً من شعاع الضوء العالي إلى شعاع الضوء المنخفض عندما يتم تحديد مصدر للضوء الأبيض أو الأحمر في الأمام. هذا الأمر يخفف من الإجهاد الذي يصيب السائق ويعزز مستويات السلامة.

الألوان:

 تأتي سيارة CR-V هايبرد الجديدة كُليًا بالألوان الخارجية والداخلية الواردة أدناه لجميع الفئات:

 الألوان الخارجية:

  • أبيض لؤلؤي بلاتيني

  • فضي معدني قمري

  • فضي معدني حديث

  • أسود لؤلؤي كريستالي

  • أحمر معدني كريستالي بريميوم

  • أزرق معدني جمالي

  • أحمر لؤلؤي رالي

  • بني العقيق الماسي البريميوم

الألوان الداخلية

  • قماش أسود

  • جلد عاجي

  • جلد أسود

  • جلد بني

للحصول على مزيد من المعلومات،

يرجى زيارة https://www.honda-mideast.com/ar-jo

*لمزيدٍ من التفاصيل يُرجى التواصل مع الموزِّع المحلي

107 تعليقات
  1. Maxine Krotz يقول

    The very heart of your writing whilst appearing agreeable initially, did not really settle well with me after some time. Someplace within the sentences you were able to make me a believer unfortunately just for a while. I however have a problem with your leaps in assumptions and you would do well to help fill in all those gaps. If you can accomplish that, I will definitely end up being amazed.

  2. nike air max 2019 يقول

    I抎 have to test with you here. Which is not one thing I usually do! I enjoy studying a publish that will make individuals think. Also, thanks for permitting me to comment!

  3. air yeezy يقول

    I’m usually to blogging and i actually admire your content. The article has really peaks my interest. I am going to bookmark your site and keep checking for brand new information.

  4. supreme outlet يقول

    WONDERFUL Post.thanks for share..more wait .. ?

  5. yeezy boost 350 يقول

    You should participate in a contest for the most effective blogs on the web. I’ll advocate this web site!

  6. kyrie 5 spongebob يقول

    I抎 must check with you here. Which is not one thing I normally do! I enjoy reading a post that will make people think. Also, thanks for permitting me to comment!

  7. longchamp handbags يقول

    There are some attention-grabbing cut-off dates in this article but I don抰 know if I see all of them heart to heart. There may be some validity but I will take maintain opinion till I look into it further. Good article , thanks and we want extra! Added to FeedBurner as effectively

  8. hogan outlet يقول

    Spot on with this write-up, I actually assume this website wants much more consideration. I抣l probably be once more to learn much more, thanks for that info.

  9. yeezy يقول

    This web page is known as a stroll-by means of for all the information you wanted about this and didn抰 know who to ask. Glimpse right here, and also you抣l definitely discover it.

  10. Andreas Bammon يقول

    Super-Duper site! I am loving it!! Will come back again. I am taking your feeds also

  11. Jeffry Maniscalco يقول

    Thanks for the sensible critique. Me & my neighbor were just preparing to do a little research on this. We got a grab a book from our area library but I think I learned more clear from this post. I am very glad to see such excellent information being shared freely out there.

  12. curry 5 shoes يقول

    I would like to show some thanks to this writer just for bailing me out of this particular condition. Because of checking throughout the search engines and meeting things that were not helpful, I was thinking my life was done. Existing devoid of the answers to the difficulties you’ve solved by way of your main short post is a critical case, as well as ones which may have in a wrong way affected my entire career if I had not encountered your web page. That understanding and kindness in handling almost everything was vital. I don’t know what I would’ve done if I hadn’t discovered such a thing like this. I’m able to now relish my future. Thank you very much for your high quality and sensible help. I won’t hesitate to endorse your web page to anybody who should have guidelines about this area.

  13. StevUsapar يقول

    Cialis Que Dosis Tomar buy generic cialis Viagra Online 25mg Acquisto Cialis Veloce Viagra E Effetti Collaterali

  14. cheap jordans يقول

    I just wanted to develop a remark to be able to express gratitude to you for all of the awesome guides you are sharing on this website. My long internet research has at the end been honored with reasonable knowledge to write about with my two friends. I would say that many of us visitors are truly fortunate to exist in a great network with many perfect people with very helpful tips and hints. I feel pretty blessed to have encountered your web site and look forward to plenty of more awesome minutes reading here. Thank you again for everything.

  15. look at these guys يقول

    You made some good points there. I did a search on the topic and found most persons will consent with your blog.

  16. jordan shoes يقول

    My husband and i felt very joyous Peter managed to deal with his researching out of the ideas he made when using the site. It’s not at all simplistic just to find yourself making a gift of information and facts which some people may have been trying to sell. And we fully grasp we now have the blog owner to give thanks to for that. The specific illustrations you have made, the easy site menu, the friendships you will make it possible to promote – it is all remarkable, and it is assisting our son in addition to the family imagine that this topic is enjoyable, and that’s especially indispensable. Thanks for all the pieces!

  17. find out يقول

    As a Newbie, I am constantly browsing online for articles that can benefit me. Thank you

  18. kyrie 6 يقول

    I wanted to compose you the very little word to finally thank you the moment again with the pretty views you’ve discussed in this article. It was simply strangely open-handed with you in giving extensively just what numerous people could have offered for sale for an e book to get some dough for themselves, chiefly considering the fact that you could possibly have tried it if you desired. Those secrets as well served to become easy way to fully grasp the rest have similar keenness much like mine to learn a whole lot more on the topic of this issue. I am certain there are several more pleasant occasions up front for those who find out your blog post.

  19. outdoor privacy screens يقول

    Sweet website , super design, very clean and utilize pleasant.

  20. supreme يقول

    I really wanted to send a note to appreciate you for all the great tricks you are giving out here. My prolonged internet investigation has at the end been recognized with useful suggestions to write about with my colleagues. I would express that we visitors are extremely endowed to be in a wonderful site with very many wonderful individuals with interesting hints. I feel truly grateful to have encountered your weblog and look forward to some more exciting times reading here. Thanks once more for a lot of things.

  21. nike epic react يقول

    I and my buddies appeared to be viewing the good pointers located on the website and so immediately came up with an awful feeling I never thanked the blog owner for those tips. Those young men ended up totally glad to study all of them and have now undoubtedly been enjoying them. We appreciate you getting considerably considerate and also for choosing this sort of exceptional topics most people are really desperate to understand about. My personal honest apologies for not expressing gratitude to earlier.

  22. look at this يقول

    Helpful information. Lucky me I discovered your website accidentally, and I am surprised why this accident didn’t happened in advance! I bookmarked it.

  23. look here يقول

    I got what you intend, thanks for posting.Woh I am lucky to find this website through google. “Do not be too timid and squeamish about your actions. All life is an experiment.” by Ralph Waldo Emerson.

  24. check out this site يقول

    Great – I should certainly pronounce, impressed with your site. I had no trouble navigating through all the tabs and related info ended up being truly simple to do to access. I recently found what I hoped for before you know it at all. Reasonably unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or something, web site theme . a tones way for your customer to communicate. Nice task.

  25. nike air max يقول

    I want to convey my admiration for your generosity supporting those people who must have guidance on your study. Your real commitment to getting the solution along came to be incredibly useful and has in most cases made somebody much like me to achieve their aims. Your personal informative useful information implies a lot a person like me and somewhat more to my office colleagues. Thanks a ton; from all of us.

  26. acheter steroides anabolisants يقول

    You are my breathing in, I possess few web logs and occasionally run out from to brand : (.

  27. air max 270 يقول

    I’m commenting to let you understand of the really good experience my wife’s girl enjoyed going through yuor web blog. She mastered some things, most notably how it is like to possess a very effective helping spirit to let other people without problems master some problematic issues. You really surpassed my desires. Thanks for presenting such insightful, trusted, revealing and as well as unique guidance on the topic to Jane.

  28. web page يقول

    Hi there! This post couldn’t be written any better! Reading through this post reminds me of my previous room mate! He always kept talking about this. I will forward this article to him. Pretty sure he will have a good read. Thank you for sharing!

  29. Drostanolone enanthate kaufen يقول

    After all, what a great site and informative posts, I will upload inbound link – bookmark this web site? Regards, Reader.

  30. moncler يقول

    I am writing to let you be aware of what a nice encounter my wife’s girl had visiting your site. She learned numerous pieces, not to mention what it’s like to have an ideal helping mindset to make the rest really easily comprehend a variety of hard to do subject matter. You truly exceeded our expectations. Thanks for delivering such practical, dependable, revealing and as well as easy guidance on your topic to Sandra.

  31. JaneCog يقول
  32. Douglass Penaherrera يقول

    I’m still learning from you, as I’m trying to reach my goals. I definitely love reading all that is posted on your site.Keep the tips coming. I loved it!

  33. Matmubs يقول

    Achat Viagra Danger http://cialibuy.com – Buy Cialis Que Es Cialis Tadalafil Cialis Motilium Without A Perscription

  34. South Dakota Car Shipping يقول

    magnificent points altogether, you simply received a new reader. What may you suggest in regards to your post that you just made some days ago? Any sure?

  35. Kelsuby يقول

    Cialis Potenzmittel Rezeptfrei http://cialibuy.com – Buy Cialis Viagra Wirkung Forum cheapest cialis Cialis Comprare Farmacia

  36. Acheter Testosterone cypionate يقول

    My spouse and I absolutely love your blog and find nearly all of your post’s to be just what I’m looking for. can you offer guest writers to write content for yourself? I wouldn’t mind producing a post or elaborating on a lot of the subjects you write regarding here. Again, awesome website!

  37. WimCog يقول
  38. goyard يقول

    I have to convey my gratitude for your generosity supporting individuals who require help with the theme. Your personal commitment to passing the solution up and down turned out to be extraordinarily significant and has continuously made some individuals just like me to achieve their objectives. Your amazing warm and friendly key points means so much a person like me and further more to my office workers. Warm regards; from all of us.

  39. Jinxiang Garlic يقول

    I’ve been browsing on-line more than 3 hours today, but I by no means found any fascinating article like yours. It?¦s pretty worth enough for me. In my opinion, if all site owners and bloggers made just right content material as you did, the web shall be a lot more useful than ever before.

  40. Acquistare Melanotan 2 يقول

    This blog is definitely rather handy since I’m at the moment creating an internet floral website – although I am only starting out therefore it’s really fairly small, nothing like this site. Can link to a few of the posts here as they are quite. Thanks much. Zoey Olsen

  41. kyrie 5 spongebob يقول

    My spouse and i ended up being really happy when Emmanuel could round up his reports with the ideas he grabbed through the web page. It’s not at all simplistic to just choose to be giving out hints that some people may have been selling. And we fully understand we now have the writer to appreciate for this. All the illustrations you made, the easy blog menu, the friendships you can make it possible to promote – it’s everything extraordinary, and it is helping our son in addition to us feel that that idea is brilliant, which is pretty vital. Many thanks for the whole thing!

  42. access floor يقول

    I rattling glad to find this website on bing, just what I was looking for : D besides saved to favorites.

  43. MarkCog يقول
  44. WimCog يقول
  45. lebron 14 يقول

    Thank you a lot for providing individuals with an extremely terrific chance to read from this web site. It is often very beneficial and jam-packed with a lot of fun for me personally and my office co-workers to search your site nearly thrice in 7 days to study the fresh stuff you have. Of course, I am also always satisfied with your amazing suggestions you serve. Certain 1 tips in this posting are easily the simplest we have ever had.

  46. JaneCog يقول
  47. Free thinker يقول

    You need to take part in a contest for one of the best blogs on the web. I’ll recommend this web site!

  48. Anastrozol kaufen يقول

    Heya i’m for the first time here. I came across this board and I find It truly useful & it helped me out much. I hope to give something back and help others like you aided me.

  49. market bull or bear يقول

    We’re a group of volunteers and starting a new scheme in our community. Your web site provided us with valuable info to work on. You have done a formidable job and our whole community will be thankful to you.

  50. price of copper australia يقول

    Hi there very cool web site!! Man .. Excellent .. Wonderful .. I will bookmark your blog and take the feeds additionallyKI’m glad to search out so many useful info right here in the publish, we’d like develop more strategies on this regard, thank you for sharing. . . . . .

  51. KiaCog يقول
  52. how to invest in a business يقول

    Today, I went to the beachfront with my kids. I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said “You can hear the ocean if you put this to your ear.” She put the shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear. She never wants to go back! LoL I know this is totally off topic but I had to tell someone!

  53. LisaCog يقول
  54. christian louboutin shoes يقول

    I enjoy you because of your entire hard work on this web page. Gloria really likes engaging in investigations and it’s simple to grasp why. All of us know all of the powerful tactic you make functional guidelines on your web site and even cause response from some other people about this topic then our simple princess is always being taught a great deal. Take pleasure in the rest of the new year. Your carrying out a wonderful job.

  55. StevUsapar يقول

    Finasteride Order http://abuycialisb.com – Buy Cialis Quick Delivery Cialis Buy Cialis Is Keflex An Antibiotic

  56. buy anabolic steroids UK يقول

    I like this website because so much utile material on here : D.

  57. get redirected here يقول

    Thank you for sharing with us, I think this website really stands out : D.

  58. Acheter Trenbolone acetate يقول

    Wow! Thank you! I permanently needed to write on my blog something like that. Can I take a portion of your post to my website?

  59. JackCog يقول
  60. LesEnrone يقول

    How Much Is Viagra http://cheapcialisir.com – Buy Cialis Cialis 5 Mg Funciona buy generic cialis Canadian Express Pharmacy

  61. LesEnrone يقول

    Viagra Falschung Erkennen http://viacialisns.com/# – Cialis Buy Wellbutrin With No Prescription Buy Cialis Information Amoxicillin

  62. StevUsapar يقول

    Precio Cialis 10 Mg http://cheapcialisir.com – Cheap Cialis isotretinoin 10mg discount ups without perscription with free shipping Cialis Cialis Brand Name Online In Us

  63. kevin durant shoes يقول

    I intended to post you one very small note so as to say thanks a lot once again for your personal wonderful solutions you’ve shown in this article. This is certainly incredibly generous with you to deliver easily exactly what a lot of folks would have made available for an ebook to make some money for their own end, particularly considering that you could possibly have done it in case you decided. Those secrets likewise acted to be a great way to recognize that other people online have the identical eagerness the same as my very own to know the truth significantly more in regard to this matter. Certainly there are millions of more pleasant moments in the future for folks who scan through your blog post.

  64. casilando Casino review يقول

    Great blog here! Also your site loads up fast! What host are you using? Can I get your affiliate link to your host? I wish my web site loaded up as quickly as yours lol

  65. dietary supplement يقول

    I have learn some just right stuff here. Certainly worth bookmarking for revisiting. I surprise how so much attempt you put to make this kind of fantastic informative web site.

  66. truth about eggs cholesterol يقول

    you are really a good webmaster. The web site loading speed is incredible. It seems that you are doing any unique trick. Also, The contents are masterwork. you have done a fantastic job on this topic!

  67. TeoCog يقول
  68. jordan 12 يقول

    I simply wanted to make a word to say thanks to you for all of the superb steps you are sharing here. My particularly long internet research has finally been compensated with awesome insight to talk about with my partners. I ‘d assume that we visitors actually are truly fortunate to exist in a fantastic website with many special professionals with interesting principles. I feel rather happy to have encountered your entire weblog and look forward to really more pleasurable minutes reading here. Thanks once again for everything.

  69. KiaCog يقول
  70. north vietnam tours يقول

    Definitely believe that which you said. Your favorite reason seemed to be on the net the simplest thing to be aware of. I say to you, I definitely get annoyed while people consider worries that they just don’t know about. You managed to hit the nail upon the top and also defined out the whole thing without having side-effects , people could take a signal. Will likely be back to get more. Thanks

  71. ig يقول

    whoah this blog is wonderful i love reading your posts. Stay up the good work!
    You recognize, a lot of individuals are hunting around for this information, you can aid them greatly.

  72. LisaCog يقول
  73. cara menggugurkan hamil يقول

    After reading and understanding this article. in my opinion this is very useful .

  74. JoeCog يقول
  75. goyard يقول

    My husband and i ended up being really more than happy Edward managed to do his analysis from the precious recommendations he grabbed using your web site. It’s not at all simplistic just to find yourself giving for free thoughts which often people might have been selling. So we figure out we have got the writer to be grateful to because of that. The specific explanations you have made, the simple website navigation, the relationships you assist to engender – it’s all fabulous, and it is making our son in addition to our family do think the subject matter is excellent, which is certainly pretty vital. Many thanks for everything!

  76. more يقول

    An interesting discussion is worth comment. I think that you should write more on this topic, it might not be a taboo subject but generally people are not enough to speak on such topics. To the next. Cheers

  77. kyrie 6 يقول

    I’m just commenting to let you know of the excellent encounter my cousin’s child developed reading your web site. She discovered numerous things, which included what it’s like to have an ideal coaching character to get the mediocre ones clearly learn a number of impossible issues. You actually did more than her desires. Thank you for delivering those warm and helpful, healthy, explanatory as well as unique guidance on your topic to Tanya.

  78. TeoCog يقول
  79. jordan 13 يقول

    I’m also commenting to make you be aware of what a outstanding encounter my cousin’s princess developed using your site. She realized so many pieces, which included what it’s like to possess a very effective coaching mindset to get folks very easily have an understanding of various very confusing issues. You really exceeded readers’ desires. Many thanks for supplying such productive, safe, explanatory and as well as unique guidance on this topic to Kate.

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.