جريدة عالم السياحة والاقتصاد، تهتم بصناعة السياحة باطيافها ، الشؤون الاقتصادية والبيئة والسياحة الدينية والمغامرة والسفر والطيران والضيافة

كيف يمكن لشركات الطيران الخليجية إقناع الركاب القلقين من الفيروس بسفر بأنه آمن للطيران؟

How can Gulf airlines persuade coronavirus-wary passengers it is safe to fly?

10٬819

كيف يمكن لشركات الطيران الخليجية إقناع الركاب القلقين من الفيروس التاجي بأنه آمن للطيران؟

عالم السياحة-تقرير:

مع بدء دول الخليج في تخفيف تدريجي لقيود الحركة المتعلقة بـ Covid-19 ، تم إحياء قطاع الطيران في المنطقة. ستعتمد استراتيجيات التعافي الفعالة على طمأنة الركاب بوجود ما يكفي من تدابير الصحة والسلامة.
إعادة فتح شركات الطيران

وفقًا لاتحاد النقل الجوي الدولي في إيجاز أبريل ، من المتوقع أن تنخفض حركة النقل الجوي في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا بنسبة 51٪ – وهو انخفاض عن تقديرات فبراير البالغة 39٪ – هذا العام مقارنة بعام 2019. وفي الوقت نفسه ، أفادت شركة PwC في أبريل وقدر التقرير أن دول مجلس التعاون الخليجي ستخسر 10 مليار دولار من الإيرادات إذا استمرت الأزمة ربعًا ماليًا واحدًا – أو 23 مليار دولار إذا استمرت لمدة عامين. ونتيجة لذلك ، تتطلع العديد من شركات الطيران إلى خفض التكاليف. ذكرت الخطوط الجوية القطرية أنها لن تضيف إلى أسطولها هذا العام أو التالي ، مما يؤخر الطلبات السابقة مع بوينج وإيرباص في ضوء انخفاض الطلب بعد الوباء. وهذا يسلط الضوء على التحدي الماثل أمام صناعة الطيران ، حيث يبدأ النشاط في إعادة التشغيل.

بدأ السفر الجوي في الظهور تدريجياً مع بدء عمليات الإغلاق في التهدئة وتزايد وتيرة الجهود لإعادة فتح الاقتصادات. بدأت طيران الإمارات والاتحاد للطيران في تسيير رحلات طيران إقليمية مع رفع قيود السفر ببطء. كما أعلنت طيران الإمارات عن المزيد من عروض الرحلات الطويلة طوال يونيو ويوليو ، مع الوجهات الجديدة بما في ذلك كولومبو (من 20 يونيو) وسيالكوت (من 24 يونيو) وإسطنبول (من 25 يونيو). كما تخطط الشركة لبدء الطيران إلى واشنطن وبرشلونة اعتبارًا من 15 يوليو.

تسهيل السفر الإقليمي

مع صعود الطائرات إلى السماء مرة أخرى ، ستصبح سلامة الركاب ومراقبتهم محط تركيز أساسي لشركات الطيران. سيتم تنفيذ بروتوكولات صارمة لمراقبة درجات الحرارة والتشتيت الاجتماعي عبر منطقة الخليج.

في حين أن السعر والراحة من المرجح أن يدفع الطلب على الرحلات الجوية المباشرة من جانب الركاب ، فإن تنفيذ الإرشادات الحكومية والصحية بشكل واضح سيكون أيضًا مفتاحًا لإقناع المسافرين بأنه من الآمن استئناف السفر بالطائرة.

نظرًا لأن البلدان الفردية سيكون لديها متطلباتها الخاصة للاختبار قبل الدخول ، فإن شركات الطيران تضع بروتوكولات لضمان نظافة الركاب.

اجراءات السلامة

يتم تخفيض مستويات الإشغال إلى 50٪ للحفاظ على التباعد الاجتماعي ، كما سيتم تطبيق التباعد على الركاب الذين يصطفون في المطارات. وقد تم تجهيز بعض دورات المياه في المطار أيضًا بنظام لمراقبة الكثافة لإبلاغ أولئك الذين ينتظرون عندما يكون الدخول آمنًا. تتطلب العديد من المطارات الآن ارتداء الأقنعة في جميع الأوقات ، مع آلات البيع المجهزة بأقنعة يمكن التخلص منها متوفرة في مطار دبي ومراكز أخرى في جميع أنحاء الخليج. يتم توظيف فرق النظافة لفرض ارتداء الأقنعة المناسبة والالتزام بالمسافة الاجتماعية. كما ستشمل المطارات غرف الفحص الحراري وحصائر التعقيم.

تشمل الإجراءات الجديدة التي أدخلتها طيران الإمارات لطمأنة المسافرين توفير مجموعات النظافة المجانية لجميع الركاب والصعود المتعثر. علاوة على ذلك ، سيكون لدى الرحلات الجوية التي تزيد عن 1.5 ساعة مساعد خدمة في المقصورة للإشراف على صيانة الحمامات. بالإضافة إلى ذلك ، سيُطلب من جميع الركاب والطاقم ارتداء أقنعة وقفازات طوال مدة الرحلة.

المضي قدما

مع بدء السفر الجوي في الخليج في التزايد في الأشهر المقبلة ، ستحتاج شركات الطيران والمطارات إلى تبني معايير السلامة المناسبة وتوظيف استراتيجيات التسويق لإبراز أولوياتها المتعلقة بالصحة والسلامة. وهذا سيجعل اللاعبين في المنطقة يتنافسون على عدد محدود من الركاب الدوليين لبعض الوقت ، ويضمنون استعدادهم لاستقبال مجموعة أوسع من المسافرين مع استمرار إعادة فتح الأجواء.

How can Gulf airlines persuade coronavirus-wary passengers it is safe to fly?

As countries within the Gulf begin a gradual easing of Covid-19-related movement restrictions, the revival of the region’s aviation sector has come into focus. Effective recovery strategies will rely on reassuring passengers that sufficient health and the safety measures are in place.

Reopening airlines

According to the International Air Transport Association in an April briefing, air traffic in the Middle East and North Africa is expected to decrease by 51% – a drop from the February estimate of 39% – this year compared to 2019. Meanwhile, an April PwC report estimated that GCC airlines stood to lose $10bn in revenues if the crisis lasted one fiscal quarter – or $23bn if it lasts for two. As a result many airlines are looking to cut costs. Qatar Airways has stated that it will not add to its fleet this year or next, delaying previous orders with Boeing and Airbus in light of lowered demand following the pandemic. This highlights the challenge ahead for the aviation industry, as activity begins to restart.

Air travel is gradually beginning to re-emerge as lockdowns begin to ease and efforts to reopen economies gather pace. Emirates and Etihad have started to operate regional flight routes as travel restrictions are slowly lifted. Emirates has also announced more long distance flight offerings throughout June and July, with the new destinations including Colombo (from June 20), Sialkot (from June 24) and Istanbul (from June 25). The airline also plans to begin flying to Washington and Barcelona from July 15.

Facilitating regional travel

As planes take to the skies again, passenger safety and monitoring will become a primary focus for airlines. Strict temperature monitoring and social distancing protocols will be implemented across the Gulf region.

While price and convenience are likely to drive demand for direct flights on the side of passengers, visibly implementing government and health guidelines will also be key to persuading travellers that it is safe to resume air travel.

Since individual countries will have their own requirements for testing prior to entry, airlines are establishing protocols to ensure passenger hygiene.

Safety measures

Occupancy levels are being reduced to 50% to maintain social distancing, and distancing will also be enforced for passengers queuing in airports. Some airport restrooms have also been equipped with a density monitoring system to notify those waiting when it is safe to enter. Several airports now require masks to be worn at all times, with vending machines stocked with disposable masks available at Dubai Airport and other hubs across the Gulf. Hygiene teams are being employed to enforce the proper wearing of masks and adherence to social distancing. Airports will also include thermal screening chambers and sanitising mats.

New measures introduced by Emirates to reassure travellers include the provision of complimentary hygiene kits for all passengers and staggered boarding. Moreover, flights over 1.5 hours will have an onboard cabin service assistant to oversee the maintenance of washrooms. Additionally, all passengers and crew will be required to wear masks and gloves throughout the duration of the flight.

Moving forwards

As air travel in the Gulf begins to gather pace in the coming months, airlines and airports will need to embrace appropriate safety standards and employ marketing strategies to highlight their health and safety priorities. This will position the region’s players to compete for a more limited number of international passengers for some time, and ensure they are ready to welcome a wider range of travellers as the skies continue to reopen.

التعليقات مغلقة.