جريدة عالم السياحة والاقتصاد، تهتم بصناعة السياحة باطيافها ، الشؤون الاقتصادية والبيئة والسياحة الدينية والمغامرة والسفر والطيران والضيافة

Tabuk receives first RJ flight-تبوك تستقبل أول رحلة للملكية الاردنيةRJ

1٬566

WTTEN- The city of Tabuk in Saudi Arabia recently welcomed Royal Jordanian’s first regular service from Amman.

The city will be served with two weekly flights which may increase to more in light of increased demand. The new addition raises the number of destinations in Saudi Arabia to five with Riyadh, Jeddah, Dammam and Medina, besides Tabuk.

The new route increases frequency of flights between Jordan and Saudi Arabia to around 60 weekly: 12 to Riyadh, 28 to Jeddah, 10 to Dammam, seven to Medina in addition to the two weekly flights to Tabuk.

The airline will operate its one-hour service between Amman and Tabuk on Wednesdays and Saturdays. The aircraft will take off from Queen Alia International Airport at 18:30 and arrive in Tabuk at 19:30. It will take off from Tabuk at 20:15 and land in Amman at 21:15.

 

تبوك تستقبل أول رحلة  للملكية الاردنية RJ


عالم السياحة- استقبلت مدينة تبوك في المملكة العربية السعودية  أول رحلة منتظمة للملكية الأردنية من عمان. ومن المنتظر تقديم خدمة الملكية لمدينة تبوك  رحلتين أسبوعيا والتي قد تزيد إلى أكثر في ضوء الطلب المتزايد. الإضافة الجديدة ترفع عدد من الوجهات في المملكة العربية السعودية إلى خمسة مع الرياض وجدة والدمام والمدينة المنورة، بالإضافة إلى تبوك.

المسار الجديد يزيد عدد الرحلات بين الأردن والمملكة العربية السعودية إلى نحو 60 أسبوعيا: من 12 إلى الرياض، 28 إلى جدة، و 10 إلى الدمام، سبعة إلى المدينة المنورة بالإضافة إلى رحلات أسبوعية بين سنتين وتبوك.

وتشغل الشركة خدمة ساعة واحدة ما بين عمان وتبوك يوم الأربعاء والسبت. والطائرة تقلع من مطار الملكة علياء الدولي في الساعة 18:30 لتصل إلى مطار تبوك في الساعة 19:30. وسوف تقلع من تبوك في 20:15 والهبوط في عمان في 21:15.