جريدة عالم السياحة والاقتصاد، تهتم بصناعة السياحة باطيافها ، الشؤون الاقتصادية والبيئة والسياحة الدينية والمغامرة والسفر والطيران والضيافة

اتفاقية تعاون في البتراء بين السلطة ومجموعة ابو غزالة-Mr. Mohammad Nawafleh& Talal Abu-Ghazaleh signed a comprehensive cooperation agreement-

1٬033
 وقع سعادة الدكتور طلال أبوغزاله وعطوفة الدكتور محمد النوافلة رئيس سلطة إقليم البتراء اتفاقية للتعاون ما بين الجانبين لتوفير عدة خدمات تقدمها مجموعة طلال أبوغزاله إلى السلطة.
ووفقا للاتفاق فإن مجموعة طلال ابوغزاله ستقوم بإعداد النظام المالي المحوسب للسلطة، وإعداد نظام الارشفة الإلكترونية، إضافة إلى تطوير الموقع الالكتروني.
وأكد سعادة الدكتور طلال أبوغزاله على أهمية مدينة البترا التي تحتاج الى المزيد من التسويق السياحي نظرا لأهميتها التاريخية، وللدور الذي تلعبه في تنمية اقتصاد البلد، مشيرا إلى أن أهمية البترا تنبع أيضا من أنها أول خزنة تاريخية في العالم، استخدمها القدماء. 
وأشار إلى أن المجموعة ستعمل على تنفيذ عدة برامج للتسويق السياحي للمدنية من خلال نيتها لإعداد دليل السياحة والاعمال ليوزع على جميع السفارات الأردنية في العالم، مؤكدا في ذات الإطار على ضرورة التعاون في مجال جذب الاستثمارات للمدينة.
وأضاف أنه ومن خلال جمعية الأوركسترا الوطنية الأردنية التي يترأس مجلس ادارتها سيقدم مختلف الإمكانات الممكنة لتسويق مدينة البترا سياحيا، حيث تم الاتفاق على تنظيم حفل مشترك قريبا، مؤكدا على سعيه الدؤوب لتوفير كافة الإمكانات المتاحة لمختلف مناطق المملكة وخاصة مناطق الجنوب.
وستعمل المجموعة على إنشاء مجتمع طلال أبوغزاله للمعرفة، لخدمة أبناء المدينة، انطلاقا من المسؤولية الاجتماعية التي تتولاها مجموعة طلال أبوغزاله تجاه أبناء المجتمع المحلي والتي تتضمن توفير وسائل التعلم المعرفي.
ونظرا للعلاقة الوطيدة ما بين الأردن وجمهورية الصين الشعبية أكد الجانبان على أهمية تسجيع السياحة الصينية الى المملكة مع توفير التعليم للأدلاء السياحين على اللغة الصينية، وتنظيم برامج ثقافية صينية بالتعاون مع وزارتي السياحة والثقافة في هذا الإطار.
وقدم عطوفة الدكتور محمد النوافلة الشكر الجزيل لسعادة الدكتور أبوغزاله على مختلف الجهود التي يبذلها في مختلف مناطق المملكة، وخاصة في إقليم الجنوب، وذلك خلال حفل التوقيع الذي عقد في مقر جامعة طلال أبوغزاله بحضور عطوفة الدكتور عماد حجازين نائب رئيس سلطة إقليم البتراء.
وأكد على أن السلطة يسرها التعاون مع المجموعة التي تقدم خدماتها بأفضل كفاءة في مختلف بقاع العالم، لافتا إلى أن الخدمات التي تقدمها المجموعة الى السلطة بشكل خاص والى المدينة بشكل عام هي بأمس الحاجة لها، حيث أن المدينة مازالت تفتقر الى التسويق السياحي، وتنظيم النشاطات الفنية والثقافية التي تدعم وتعزز السياحة بشقيها الداخلية والخارجية
 
AMMAN – January 2, 2016 – HE Dr. Talal Abu-Ghazaleh, chairman of Talal Abu-Ghazaleh Organization (TAG-Org), and Mr. Mohammad Nawafleh, chairman of the Petra Development and Tourism Region Authority, signed a comprehensive cooperation agreement.
According to the agreement, TAG-Org will prepare the computerized financial system of the Authority as well as an electronic archiving system in addition to developing the Authority’s website.
Dr. Abu-Ghazaleh emphasized the touristic importance of Petra which requires further promotion, considering its historical importance and for the role it plays in economic development, indicating that the importance of Petra also stems from the fact that it is the first historical treasury in the world.
Dr. Abu-Ghazaleh also pointed out that TAG-Org will work towards the execution of several programs for promotion of tourism in the city including the provision of a tourist guide, to be distributed to all Jordan embassies throughout the world confirming, within the same context, the necessity of cooperation in the field of attracting investments to the city.     
He further added that, through the Jordanian National Orchestra Association of which he is the Chair of the Board of Directors, various possible capabilities will be provided to promote tourism in Petra.
It was agreed to organize a joint concert.
As part of its corporate social responsibility, TAG-Org shall work towards establishing TAG Knowledge Society, to serve the citizens of the city by providing knowledge, IT and education services.
Considering the strong ties between Jordan and the People Republic of China, both parties confirmed the importance of encouraging Chinese tourism to the Kingdom, with providing education of Chinese language to the tourist guides and organizing Chinese cultural programs, in cooperation with the Ministry of Tourism and Culture within this framework.  
Dr. Al Nawafleh expressed gratitude to Dr. Abu-Ghazaleh for various efforts spent in different regions of the Kingdom, especially in the southern region, during the signing ceremony held at Talal Abu-Ghazaleh University with the attendance of HE Dr. Emad Hijazin, chairman of Petra Region Authority.
He emphasized that it is a pleasure for the Authority to cooperate with TAG-Org, which provides its services with the best efficiency, in various areas throughout the world, noting that the services provided by the Organization to the Authority, in specific, and to the city, in general, are acutely required since the city still lacks promotion of tourism as well as organizing artistic and cultural activities supporting and enhancing internal and external tourism